Kako izbrati psihoterapevta

Standardno

Da bi si lahko izbral psihoterapevta, je lažje če veš, kaj je psihoterapija. Ne gre le za odkrit pogovor, ne le za nasvet strokovnjaka, ne le za reševanje problemov. Res je, da se pogovoriš, da dobiš povratne informacije, in da lahko rešuješ probleme, toda gre za proces, ki se zgodi v človeku samem. S svojim terapevtom zgradiš odnos, znotraj katerega lahko rešiš težave, ki te obremenjujejo in ovirajo v življenju. V odnosu si odprt, ranljiv, hkrati pa varen in lahko zaupaš. Vse to zna biti grozno zastrašujoče. Zato je pomembno koga si izbereš.

Izbereš si nekoga, ki ti paše. Pri tem se oziraš na svojo intuicijo, na občutek. Z izbranim terapevtom je lažje delati, če si sproščen (vsaj večino časa), če zaupaš, če pogovor steče… Pa ne gre le za izvajalca temveč tudi za prostor in način izvajanja. Lažje se je odpreti, če se počutiš udobno, varno, toplo, ne razmišljaš ali kdo kaj sliši, veš kje je stranišče, imaš robčke na dosegu roke in podobno.

Nekateri ljudje si radi sami izberejo določen psihoterapevtski pristop. Včasih na podlagi nasveta, ali zaradi priporočil, ali prebranega intervjuja, članka… Seveda – lažje je iti k nekomu, s katerim ima že nekdo dobre izkušnje. Dober psihoterapevt bo na koncu uvodne ure sam podal mnenje o tem ali si na pravem mestu. Je strokoven, miren, ni nadut in bo brez obotavljanja priporočil koga drugega ali predlaga druge možnosti obravnave. Važno je, da terapevt razume tvojo situacijo, prilagodi terapijo tvojim individualnim potrebam in te posluša. Tudi smisel za humor pride prav. Zakaj ne bi pogooglal izbranega človeka?

Pojavile se bodo tudi situacije, ko ti ne bodo všeč, kar ti bo sporočal terapevt – govorim o neprijetnih vsebinah, o napakah, o slabih odločitvah – ti deli so težki, toda takrat se odprejo vrata za nove odločitve in spremembe. Da jih lahko dosežeš, se teh tem ne moreš izogniti. Lahko pa poveš terapevtu, kako neprijetno ti je in ti bo pomagal iti čez to. Če tega ne moreš povedati, odnos ni v redu. Prav tako ni v redu, če je terapevt preveč čustven ali empatičen, preveč hladen ali aroganten, vsiljiv ali direktiven. Toda… ne zamenjaj svojih odporov do terapije z odporom do terapevta. Če nihče ni dovolj dober zate, te nekaj ovira, da bi učinkovito začel s terapijo. To je odlična tema za uvodno uro!

Pomemben je tudi dogovor, ki s terapevtom skleneš. Kaj je cilj terapije, kako ga doseči, kako se bo opazilo, da je dosežen, koliko časa bo približno potrebno za to in podobno. Tudi dogovor o denarju ni nepomemben. Vsota, način in pogoji plačila naj bodo jasni. Nekdo, ki te sili, da takoj skleneš pogodbo, da npr. 12-krat prideš, ima verjetno v mislih predvsem finančni vidik terapije. Za učinkovitost ni odločilna pogostost terminov, temveč odnos in dogajanje na terapiji.

Vse to in še več običajno lahko oceniš že na prvi uri, včasih celo že po telefonskem pogovoru.
Če ti terapevt ne ustreza, si izberi drugega! Brez slabe vesti.

Spremembe so že same po sebi pogosto naporne in ne otežujte si jih z izbiro napačnega človeka!

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s