Preveč interneta?

Standard


Preživite veliko časa na internetu?  Se ne morete odklopiti? Stalno pritiskate “refresh”? Pregledujete novo prispelo pošto? Berete sveže tvite? Pregledujete FB in se pogovarjate on-line? Vas vse to odvrača, da ne morate zbrano delati?

…pardon, kaj sem že želela napisati? 😉

Ob trenutni poplavi socialnih omrežij in stalnem dotoku svežih novic se človek težko skoncentrira na delo, še posebej, če je računalnik stalno zraven. V nekaterih podjetjih je to tako vplivalo na storilnost, da so dostop do nekaterih strani enostavno zablokirali in tako prisilili delavce, da se posvetijo delu. Tudi posamezniki mi vedno bolj pogosto povejo, da se ob vsej ponudbi razvedrila in informacij, vedno težje osredotočijo. Neka obupana mama je rekla, da jo vsake toliko prime, da bi prerezala žice možu in otrokoma. Je to edina pot?

Če delate za računalnikom in vam delodajalec ni zablokiral dostopa, se boste morali osredotočiti sami. Vedno več ljudi pa ima pri tem težave.

En dan si štopajte čas, ki ga preživite na FB, Twitterju, Skypu, YouTube-u in podobnih omrežjih. (Pri tem lahko uporabite RescueTime, ki vam beleži količino časa, ki ste ga porabili v določen programu ali na internetni strani.)

Presenečeni boste. Je morda tudi za vas čas, da greste off-line?

V ta namen so razvili tudi že programe, ki vam pomagajo narediti prav to: eden najbolj uporabnih je gotovo Freedom – kljub imenu ga lahko uporabljate na PC-ju in Mac-u.  Narejen je tako, da vam do 8 ur prepreči dostop do mreže. Ko se prekinitev enkrat začne, je ne morete ustaviti oziroma morate za kaj takega ugasniti in prižgati računalnik. Morda se slednje ne sliši tako strašno, toda če ste zares sredi dela, to pomeni, da boste morali zapreti kar nekaj oken in programov, da boste to lahko izvedli. Morda se boste zato odločili, da samo še nekaj dokončate in potem ugašate, nato pa se bo izkazalo, da je do konca “zatemnitve” samo še 20 min in se odločili, da to pa zares lahko zdržite.

Drugi uporabni programi so še Anti-Social (za Mac-e), StayFocusd (brezplačen!- Chrome extension), Isolator (za Mac-e), LeechBlock (za Mozzilo)… Sicer pa kar nekaj urejevalnikov teksta (tudi Microsoftov Word) omogoča delo v full-screen načinu oziroma načinu “brez motenja”, v katerem ne slišite opozoril za nov mail, klic, chat, in ne vidite menijev, ki bi vas vabili, da kliknete in pogledate, kaj je novega.

Na splošno pri osredotočanju pomaga nekaj trikov:
✓    Odločite se, kaj boste naredili in si zamislite približen potek. Lahko si tudi razdelite delo na posamezne enote.
✓    Ne odlašajte – prej ko se lotite dela, prej bo narejeno, prej boste zadovoljni.
✓    Lotite se dela strastno in predano – če si želite, da bi bilo nekaj dobro narejeno, težav s fokusom ne boste imeli.
✓    Omejite število odmorov (in cigaret) – čeprav je odmor nujen, pa se je po končani pavzi potrebno ponovno skoncentrirati. Določite si čas dela in čas odmorov, toda tako, da bo realno izvedljivo, sicer se boste obtoževali, da ste vse zamočili.
✓    Uredite si prijeten kotiček za delo – razen kreativnega dela, se vse ostalo lažje naredi za mizo. Pomembna sta tudi primerna luč in svež zrak.
✓    Postavite si znak Ne moti! – preveč telefonov, obiskov sodelavcev, vprašanj tajnice vam zmotijo koncentracijo in po nepotrebnem porabljate dragoceno energijo, da se ponovno osredotočite. Dajte telefon na potihem.
✓    Ugasnite TV – to je pomembno predvsem pri tistih, ki delajo doma.

Advertisements

One thought on “Preveč interneta?

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s