Depresivni? Aplikacija vam lahko pomaga!

Standardno

Poznamo aplikacije, ki vam pomagajo hujšati, teči, dvigovati uteži… To ni nič novega. Kako dobro pa poznate tiste, ki vam pomagajo k boljšemu počutju?

Pri terapiji anxioznosti, paničnih napadov, odvisnosti ali depresije pogosto pomaga dnevnik počutja. To je dnevnik, kamor si posameznik beleži aktivnosti in oceni pričakovano in realno počutje, tesnobo, razpoloženje. Beleži si lahko tudi misli, ki se mu ob tem porajajo, s kom je preživel čas, koga je srečal, kje je bil, stopnjo stresa, ki jo je čutil. Skratka vse kar lahko vpliva na človekovo stanje. Do danes je moral vsak sam izdelati svoj dnevnik, pri tem si je lahko pomagal z vzorci. Toda ker smo v iDobi, zdaj za to obstajajo aplikacije (predvsem za telefone).

Od uporabe aplikacije seveda ne boste srečni, vam bo pa pomagala k boljšemu uvidu v bolezen. Ob beleženju imate tudi možnost, da prepoznate svoje vzorce, predvidite stresne situacije, se soočite z negativnimi avtomatskimi mislimi… Dnevnik koristi tudi zdravniku, ker tako bolje vidi, kje so prevladujoče težave,  vodilne simptome, preveri ustreznost terapije in morda dobi novo idejo za zdravljenje.

Na voljo imate obilo aplikacij, žal pa so zaenkrat vse v angleščini. eCBT Mood sledi razpoloženju in vas vodi po principih kognitivno vedenjske terapije. MoodPanda ima malo širši pristop in je precej bolj luštna: vključuje tudi forum, primerjavo z drugimi obolelimi, grafične prikaze in možnost pošte (pa še zastonj je!) V primerjavi z  njo je iDepression bolj pust, ima pa možnost sledenja zdravilom, kar je tudi pomembno. Podoben je tudi Mood Journal, ki ima posebno kategorijo tudi za bipolarno motnjo razpoloženja.

Pri tesnobi, kjer so pomembne relaxacijske vaje in dihanje, aplikacij kar mrgoli: meni je bil všeč Headspace, ki vodi meditacijo po korakih, pa Breathing Zone, ki te uči dihanja, pa Relaxophilia AmbiScience, ki ponuja različna sproščanja, različne bele šume in vas lahko vodi tudi v spanec. Sprva se mi je zdelo nenavadno, da ni nobenih preusmeritvenih vaj, nato pa sem ugotovila, da so praktično vse igrice (še posebej miselne!) distrakcija. Izbira je ogromna!

Kot ponavadi zadeva ne bo odgovarjala vsakomur, verjamem pa da bo nekaterim olajšala bolezen. Lahko si tudi mislim, da bo to lahko postal del komunikacije z zdravnikom, saj mu boste podatke enostavno poslali in vam bo lahko odgovoril. Aplikacije namreč niso rezervirane le za psihiatrične težave. Nasprotno! Lahko tudi sledite ravni sladkorja v krvi, kroničnim bolečinam v križu, kako pogosto dojite svojega dojenčka… Celo za Alzheimerjevo bolezen so iznašli pripomoček, ki posamezniku pomaga beležiti pomembne spomine- zdaj si mora le še  zapomniti, kam je dal telefon.

😉

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s