Šolski zvonec

Standardno

Včeraj sem bila na osnovni šoli, ker sem se morala zglasiti pri razredničarki mojega prvorojenca (beri: prišla sem iskat premočeno šolsko torbo, ki jo je junior spretno pozabil čez deževno noč na igrišču). Prva ura se konča ob 9.05 in vdano sem bila tam dve minuti prej. Čakam. Nič. Čakam še naprej. Nič. Kdaj bo zazvonilo? Kdaj bo že ta odmor? Počasi se začnejo odpirati vrata in učenci se odpravijo v jedilnico na malico. Jaz pa naprej čakam. In čez 15-20 minut se vračajo v učilnice. Še vedno čakam. Nekaj manjka. Kje je zvonec? Ko dočakam tovar… ups! učiteljico, povprašam o tem fenomenu. S potrpežljivim tonom mi razloži, da že nekaj časa ni več zvonca v šoli. Zakaj? Ker “spontano” začnejo in prenehajo, ko končajo. Včasih prej, včasih kasneje. Dobro. Razumem. Za mlajše kar smiselno. Vseeno mi to novo odkritje ne da miru in se mi plete po glavi do večera. Povprašam med prijatelji, kako so oni doživljali šolski zvonec. Kot prisilo? Odločen NE. Prav vsem – vključno z mano – je bil zvonec nekaj pozitivnega. Ali se je nekaj začelo ali pa končalo. Da ne omenjam pregovorne odrešitve! Zdaj tega ni. Če si pred tablo in se mučiš, ti nič ne bo pomagalo. Na voljo imaš ves čas na svetu. Nedvomno prijetno.

Razmišljam in razmišljam ali je ukinitev zvonca napredek? Ne morem se odločiti. Meni je bil zvonec ljub in mi ni pustil travmatskih izkušenj iz otroštva. Za te so večinoma poskrbeli posamezni osebki. Ali morda spet varujemo otroke pred nevidnim sovražnikom?

If it ain’t broken, don’t fix it!

9 thoughts on “Šolski zvonec

  1. Preveri. Mogoče je to samo posebnost naše šole… Pa da še dodam: za nižje razrede je pravzaprav dobro, da učiteljica sama določi, kdaj se ura začne in konča. Tako se lahko prilagaja potrebam otrok. Če karikiram: nenazadnje ne moreš pričakovati, da se bo otrok en trenutek igral v peskovniku, v naslednjem pa 45 min sedel zbrano za mizo.

    Všeč mi je

  2. Tudi jaz šolskega zvonca nisem jemala kot prisilo ali nekaj negativnega…..veliko težje sprejemam zvonec budilke vsako jutro!
    Tudi na “naši”šoli so letos prestavili začetek pouka na 8:20.

    Všeč mi je

  3. V obeh šolah, kjer sta moja otroka, zvonec še vedno zvoni.
    Na srečo začetka pouka niso prestavili (no, pri sinu začnejo celo ob “nečloveški” 7:50 😉

    Ma, kakšne travme? Zaradi zvonca?
    (aja, smo pa v srednji šoli imeli namesto zvonca muziko)

    Všeč mi je

  4. Pozdravljena,

    zvonec nima celostno gledano pomembne funkcije pri poučevanju v šoli, kvečjemu za začetek. Ob 8am vedno zazvoni. Zvonec, ki zvoni strašno zoprno (in meni je bil npr precej zoprn v OŠ) pomeni ja zač in konec, a veliko krat na zelo negativen način in zna biti preprosto moteč. Nekatere šole so namesto klasičnega trobila spremenile v drugo melodijo 🙂 predvsem za delo v prvi in drugi triadi, kjer je 45min veliko krat preprosto premalo in se ena ura lahko zlije v drugo, je super, da zvonca ni….odmor pa učitelj določi, seveda razumsko, pedagoško-strokovno, a hkrati tudi upošteva razpoloženje večine (gre za specifiko 1. in 2. triade). Načeloma vedno vsi končamo po 45-50min, ampak zvonec ne naredi bariere, ko lahko v nekem ključnem trenutku zmoti učence in prekine pomembno zaključevanje ure…in še se najdejo razlogi zakaj več zvonca med urami ni za slišat. pa mislim, da ta zvonec ni dovolj tehten za predolgo ubadanje 🙂 pomembnejše za razglabljanje npr je lahko to, da bi se čim več učiteljev odločalo za tem bolj kakovostnejše pristope poučevanja in spremljanja znanja…da ne bi bil urnik tako neumno razbit z vsemi možnimi predmeti v enem dnevu, kako vzpostaviti zdravo avtoriteto ter motivacijo z današnjimi generacijami, ki prinašajo neskončno mnogo specifik v psiho-socialnem razvoju, kako starše motivirat k kakovostnejšemu spremljanju otrokovega dela v šoli, kako starše pripravit do pristnega ter odprtega sodelovanja z učitelji….za spoznanje, kot starš (a tudi premalo učiteljev je seznanjenih s sledečim), si preberite kaj več o formativnem spremljanju znanja, glasserjevi dobri šoli (in njegovih teorijah, ki so balzam za pedagogiko kjer koli), de bonnovo ustvarjalno razmišljanje, ki bi lahko prišlo v obliki obveznega predmeta na OŠ, kot fakultete (se sicer v obl delavnic že izvaja v Lj in Mb) etc 🙂

    lep pozdrav

    Všeč mi je

  5. Z veseljem 🙂 Ob tem me spet ima, da bi pričela pisat blog, a z bolj specifično tematiko ( osebni vidik s položaja moje profesije, osvetlitev dejanskega procesa poučevanja, težave, rešitve…), da bi mu dvignila vrednost in sloves hehe – nekoč je bil povsem oseben z vsakodnevnimi reflexijami….sedaj spadam že med veterane 🙂 Tvoj blog pa sem odkrila nedavno in ga bom z veseljem spremljala. Tega nam manjka, in upam, da veliko ljudi spremlja tovrstne tematike…
    Lp, a

    Všeč mi je

Oddajte komentar

